this site the web
  Kuidas vältida vigastusi?
Esimene reegel - kui mingi liigutus teeb valu, siis ära tee seda. Ehk teed sa seda valesti? Võib olla on su tehnika küll õige, aga lihased pole veel küllalt treenitud.  Ja võib olla on põhjuseks vanad traumad.
Igal juhul, kui  tunned valu, katkesta otsekohe ning püüa leida sellele põhjus.

Jälgi oma rühti.
Halb rüht või viia trauma ja valudeni. Paljudel naistel on rüht rikutud kõrgete kontsadega käimisest. Et tasakaalu hoida, liigub vaagen tahapoole ning selgrookõverus muutub suuremaks (see on alateadlik ja ise ei märka seda). Kui nüüd kingad jalast ära võtta, jääb harjumusest selg ja vaagen samasse asendisse. Kuna nüüd on jalad teises asendis, tekib ohtlik nimmekõverus. Hakates nüüd sellise rühiga tegema värinaid ja muid puusaliigutusi, vigastate varem või hiljem oma istmikunärvi.  Tagajärjeks on tugevad seljavalud.

Õige kehahoid.
  • Jalatallad - seisa paljajalu siledal pinnal, jalalabad õlgade laiuselt.
  • Põlved - Lõdvesta põlved, et nad oleksid veidi kõverdatud. (Kui vaagen on õiges asendis, ei saagi jalad pulksirgelt olla).
  • Vaagen - Tõmba vaagen enda alla, ettepoole.
  • Rindkere - Kujuta ette, et oled marionettnukk ning nukumängija tõmbab sind niidist ülespoole. Siruta end roietest üles, kuid ära kalluta ette ega taha.
  • Õlad - Õlajoon peab jääma kaela keskele.

Ohud kõhutantsus.
Kael
on üks õrnemaid kehaosi. Trauma võib viia halvatuseni või eluaegse valuni. Kõhutantsus on juusteviskamine ühelt küljelt teisele omal kohal. Vigastuste vältimiseks tuleb iga päev teha harjutusi just kaelale. Liiguta kaela edasi-tagasi, ühelt küljelt teisele, libistamised küljele. Harjutuste tegemisel peab olema rüht õige, liigutused olgu aeglased ja rahulikud.

Jalad. Paljud on veendumusel, et kõhutantsu esitatakse just paljajalu. Tõepoolest, nii on ajalooliselt olnud. Paljajalu on mõnus tantsida.... kuni ükspäev avastad end traumapunktis, kus kirurg eemaldab veritsevast jalast kostüümilt pudenenud klaaspärlite tükikesi. Seega, jalanõudega on ohutum, eriti võõras kohas esinedes. Kontrolli alati enne esinemist oma tantsuplats üle. Õues esinedes võivad jala alla jääda nii kivikesed, käbid, klaasikillud ja lohukesed maapinnal (jala väljaväänamise oht).

Pöörlemine. Pöörelda on ohtlik lahtisel vaibal, libedal põrandal, väga kummiste ja mittelibisevate jalanõudega. Viimase puhul ei ole ohuks mitte kukkumine, vaid põlveliigese vigastus (keha keerleb kiiremini, mittelibisev jalats on endiselt maas kinni).

Loor. Jälgi alati, kuhu loori jätsid ja ära astu kunagi sellele peale. Kui vaja, tantsi kasvõi paigal. Loor on põrandal libe ja kukkumine väga tõenäoline.

Kõige ohtlikum on põrandal maas tantsimine. Egiptuse stiilis on seda vähem, palju aga Türgi stiilis kõhutantsus. Tavaliselt saavad siin viga põlved.  Kanna põlvekaitsmeid.


Tants Egiptuses

Egiptusest alguse saanud tantsud. Loe edasi...

Tants väljaspool Egiptust

MuudesLähis-Ida riikides ja Põhja-Aafrikas tantsitavad tantsud. Loe edasi...

Aksessuaarid tantsus

Traditsioonilised ja vähem
traditsioonilised aksessuaarid.

Muusika ja rütmid

Ülevaade araabia muusikast ja rütmidest. Loe edasi...

Araabiakeelsed väljendid

Siit leiad mõned tähtsamad araabiakeelsed kõhutantsuga seotud sõnad. Loe edasi...

Kodus harjutamiseks

Lihtsad nõuanded kodus harjutamiseks. Loe siit....

Liitu

Kontakt

diina30@hotmail.com

click
                      tracking